Jak powinien wyglądać wystrój wnętrz w eleganckim butiku?

Lada sklepowa

Stale rośnie świadomość związana z tym, że światło, meble, kolory i faktury mają ogromne znaczenie w marketingu. Dlatego lady sklepowe w nowoczesnych punktach handlowych są delikatnie podświetlone białymi lub kolorowymi paskami led, przestrzeń wypełniają ciekawe kształty, a całość jest często bardzo przytulna lub wręcz przeciwnie — minimalistyczna. Skupienie się na tych wszystkich elementach w trakcie procesu aranżacji ma spore znaczenie dla późniejszego postrzegania naszej marki przez klienta. Warto zainwestować czas i pieniądze nie tylko w solidny remont i doprowadzenie podstawowych przyłączy prądowych, wodnych i klimatyzacyjnych, ale też w wysokiej jakości inne prace wykończeniowe. Otwierając sklep z nietuzinkową odzieżą, oprócz rewelacyjnego towaru, trzeba zadbać również o inne aspekty biznesu, które przyciągną spojrzenia kupujących.

Lady sklepowe i meble wysokiej jakości

Lada sklepowa

Lada sklepowa

Im bardziej elegancki lokal z modą damską lub męską, tym mocniej ekskluzywne wykończenie wnętrz. Zastosowanie najprostszych, białych płyt MDF matowych, rysującego się pleksi zamiast szkła lub najprostszego gresu w miejsce kamienia i eleganckiego dywanu sprawi, że sklep będzie wyglądał jak tania sieciówka. Warto zainwestować również w lady sklepowe do butiku z prawdziwego zdarzenia. Ideałem byłoby lite drewno, lecz obecnie na czasie są elementy gięte oraz wykonane na wysoki połysk. Takie wyposażenie idealnie łączy się w parę z wysokiej jakości ubraniami, prezentowanymi na wieszakach.

Świadomość dobrego marketingu

Działania marketingowe w eleganckich miejscach przede wszystkim nie powinny być nachalne. Wszelkie akcje organizuje się dyskretnie, z niemalże podprogowym przekazem docierającym do klienta z dopracowanych stanowisk sprzedażowych. Bardzo ważnym ogniwem jest w tym zadaniu spójna identyfikacja wizualna, niespreparowana w sposób krzykliwy, ale raczej gustowny. Bardzo dobrze w tych warunkach odnajdują się wszelkie elementy minimalistyczne, pobudzające świadomość, lecz nie przepełniające umysłu nadmiarem informacji.

Meble również są istotną częścią całego zadania. Lady sklepowe powinny być przede wszystkim czyste i wolne od rozrzuconych rzeczy i innych form bałaganu. Na wieszakach obowiązkowy jest ład, szybki dostęp do pełnej rozmiarówki i wszystkich oferowanych fasonów. Oczywiście całość powinna „mieć czym oddychać”, czyli rozmieszczenie ma być ergonomiczne również pod względem ilościowym.

Najważniejsze jest światło

W butiku bardzo ważną rolę odgrywa to, jak poszczególne strefy są doświetlone. Najczęściej większość prac w tym zakresie wykonuje się za pomocą żarówek z wąskim, punktowym snopem światła. Ich moc powinna być adekwatna do przestrzeni i oczekiwanych efektów. Największym problemem jest, gdy lady sklepowe, miejsca ekspozycji, witryny i inne ważne punkty są niedoświetlone. Moc, jaką powinno się przeznaczyć na metr kwadratowy, jest z góry określona w widełkach adekwatnych do obszaru zastosowań. Inna dla zaplecza, witryn, przejść i przestrzeni usługowej.

Również barwą można uzyskać ciekawe efekty. Przykładowo w betonowym wnętrzu dobrze sprawdza się światło zimne. Natomiast przy ciemnych, czarnych fakturach, idealnie jest dokonać ocieplenia za pomocą jak najbardziej żółtego światła. Z kolei lady sklepowe do butiku powinny być łączone z temperaturą neutralną. Takie zabiegi sprawiają, że klient ma najdogodniejsze warunki do zapoznania się z towarem. Dlatego o właściwym doborze lamp nie można zapominać także w przymierzalniach, gdzie konsument podejmuje najważniejsze decyzje — te związane z wydawaniem pieniędzy.

Klucz do sukcesu? Właściwe ułożenie!

Meble i inne dodatki wpisane we wnętrze nie mogą stwarzać poczucia chaosu. W takich przestrzeniach odwiedzający nie czują się dobrze, nie potrafią się odnaleźć, a ich zainteresowanie powrotem w przyszłości spada niemal do zera. Przy nieprawidłowym ułożeniu nie jesteśmy też w stanie z należytą ekspresją wyeksponować towaru, dlatego przemyślana taktyka zapełniania dostępnego miejsca wystawienniczego jest tak istotna.

W każdym butiku ugruntowaną rolę mają też lady sklepowe. Ich obecność we właściwym miejscu powinna klienta bezproblemowo doprowadzić do ostatniego przystanku w trakcie wizyty, czyli do kasy. Bardzo źle dzieje się w momencie, gdy kupujący, wychodząc z przymierzalni z gotowym do zakupu ubraniem, musi szukać stanowiska kasjerskiego. Nieintuicyjne rozłożenie przestrzeni w obrębie lokalu powoduje, że konsument może poczuć się zagubiony. Ważne jest, aby takie negatywne uczucia nie towarzyszyły procesom zakupowym, a wystrój i ergonomia wnętrza ma na nie duży wpływ.

Podążając za trendami, warto przyjrzeć się realizacjom w innych sklepach. Inspiracja jest bardzo ważnym czynnikiem zarówno w architekturze, jak i przy wystroju wnętrz. Odpowiedni dobór surowców, faktur, kolorów i światła nie zagwarantuje jeszcze wymarzonych wyników sprzedażowych, ale za to znacząco zwiększy możliwość na ich polepszenie. W efekcie warto pamiętać o najważniejszym szczególe: lady sklepowe, regały i przymierzalnie powinny być schludne i zadbane, aby zarówno pracownicy czuli się dobrze w swoim miejscu pracy, jak i klienci podczas zakupów.